Alla inlägg den 26 september 2012

Av Jenny - 26 september 2012 11:51

Alltså, jag är ju lite "finsmakare" när det gäller glass. Kan inte under några som helst omständigheter plocka fram ett tvåliterspaket vaniljglass från Euroshopper och äta upp en skål. Aldrig! Ni som kan ska vara tacksamma för det och fortsätta på den banan, ni kommer spara massor med pengar! Men det finns ju lite annat man kan ha den där päckliga glassen till om man samtidigt är för snål att slänga;

  • Milkshake; mycket tacksamt. Mixa valfri frukt och bär med mjölk och/eller youghurt med glassen. Söta ev. med lite flor-eller vaniljsocker. Ha i en skvätt likör om så önskas, eller annan smaktillsats som t.ex pepparmintessens? Fantasin sätter gränserna här och den mindre braiga smaken på glassen kan absolut försvinna.
  • Läsk. Ja, faktiskt, går bra att skopa i en kula vaniljglass i colan eller fantan. Lite annorlunda, enkelt och alkoholfritt.
  • Blanda ut! Finns mängder med gotiga tillbehör som kan döva smaken. Maränger, frukt/bär, grädde, hemmagjord eller köpt chokladsås, lakritstopping (har ni sett det finns "hard-topping"? Används som "vanlig chokladsås fast den stelnar sedan- helt OK budgetalternativ), kolasås, strössel osv..
  • Gör oboyglass; Låt glassen halvtina aningen och mosa sen in oboy i önskad mängd. Min personliga favvo;)
  • Som tillbehör. Om glassen inte smakar gammal olle, så går det såklart bra att använda till kladdkakan eller äppelpajen, i lagom mängd.

Jaa, det var väl vad jag kunde komma på och vad jag själv skulle göra. Nu köper jag ju aldrig sån glass så därför blir det inte så många fler ideér.

Har du någon bra idé eller kan du bara äta den som den är?

Presentation


En glassnörds bekännelser

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

glass


Ovido - Quiz & Flashcards